zondag 2 oktober 2011

lees geschiedenis.

Lees geschiedenis

Ik ben Romy en dit is mijn blog voor Nederlands. De eerste opdracht dit wij hebben gekregen is, om wat te  vertellen over je leesgeschiedenis.
Vroeger toen ik klein was las mijn vader mij altijd voor uit het boek: Super papa van Babette Cole. Het boekje hebben we helemaal stuk gelezen en het verhaaltje heeft nooit verveeld.
Toen ik zelf kon lezen, begon ik met de serie boeken: De bende van de Korenwolf van Jacques Vriens. Het gaat over een groep kinderen die in een hotel wonen en daar allemaal avonturen beleven. Ik heb deze serie met plezier gelezen.
Toen ik op de basisschool zat las ik af een toe nog wel eens een boek bijv. de boeken van Fantasia en de hoe overleef ik serie-boeken.
De fantasia boeken gaan over de muis Geronimo Stilton, die via een gouden trap in 7verschillende wereld komt. De ene wereld zit vol met reuzen en dan andere weer met allemaal heksen.
Eenmaal op de middelbare school ben ik steeds minder gaan lezen. De boek die ik toen nog las waren heel verschillend, van Carry Slee tot Kluun.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten